Haber

ULAŞTIRMA BAKANI URALOĞLU, HALKALI-İSTANBUL HAVALİMANI METROSUNUN AÇILIŞ TARİHİNİ VERDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, üretimin devam ettiği Halkalı-İstanbul Havalimanı metro sınırında incelemelerin ardından yaptığı açıklamada, “Halen 24 saat hizmete sunmak hedefiyle çalışmalarımızı 7/24 sürdürüyoruz. hattımızın 1 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kısmını inşallah 2024 yılı Mart ayından önce hizmete açacağız. “Geri kalan 7,5 kilometrelik kısımdaki Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve Halkalı istasyonlarını 2024 yılı sonuna kadar açmayı hedefliyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattında incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu’na Taşoluk İstasyonu’nda yaptığı incelemelerde kaymakamlar, belediye başkanları ve ilçe başkanları da eşlik etti. Hat çalışmalarına katılan ekiplerden de bilgi alan Uraloğlu, daha sonra gazetecilere açıklamalarda bulundu. Hattın 31,5 kilometre uzunluğunda olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, 600 bin yolcunun seyahat edebileceğini, ekonomik kazancın ise 2 milyar 639 milyon euronun üzerinde olacağını vurguladı.

PROJELERİMİZ TAMAMLANDIĞINDA İSTANBUL’DAKİ RAYLI SİSTEM AĞININ UZUNLUĞU 394,5 KİLOMETREYE ULAŞACAK

Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada, “Ülkemiz genelinde 12 ilde işletmede olan yaklaşık 922 kilometrelik kent içi raylı sistem hattının 395,2 kilometresi Bakanlığımızca inşa edildi. İmalatı devam eden 9 projede ise toplam 102 kilometresi tamamlandı” dedi. Bakanlığımız tarafından İstanbul, Kocaeli, Bursa, Kayseri ve Konya olmak üzere 5 ilde 1 kilometrelik raylı sistem sınır inşaatı bulunmaktadır.İstanbul’da tamamlayıp halkımızın hizmetine sunduğumuz metro hatları toplam 130,2 kilometredir. Bu hatlar: Gebze-Halkalı Banliyö Hattı (Marmaray), Levent-Hisarüstü Metro Hattı, Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı Hatlar Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Başakşehir-Çam Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattıdır. İstanbul için toplam 55,7 kilometre uzunluğunda 5 hat üzerinde çalışıyoruz.Bu hatlar: Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Kirazlı Metro sınırı, Kağıthane-Gayrettepe Metro Hattı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı, Altunizade – Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Sınırı, Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi. “Devam eden projelerimiz tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 338,8 kilometreden 394,5 kilometreye çıkacak ve İstanbul raylı sistem ağının yüzde 50’den fazlasını bakanlığımız sağlamış olacak” dedi.

BU HAT İLE GÜNDE 600 BİN YOLCU SEYAHAT EDEBİLECEK

Bakan Uraloğlu, “Halkalı’dan başlayıp İstanbul Havalimanı’na ulaşan metro hattımız 31,5 kilometre uzunluğunda. Kargo Terminali, Taşoluk, Arnavutköy-Hastane, Fenertepe-Üniversite, Kayaşehir, Olimpiyatköy, Halkalı Stadyum ve olmak üzere 8 istasyonu bulunuyor. Halkalı istasyonlarında, 2,5 kilometre bağlantı sınırı olan 1 adet depo alanı bulunmaktadır. Tasarım hızı saatte 120 kilometre olan bu hat ile günde 600 bin yolcu seyahat edebilecektir. Hattımızın hizmete girmesiyle arası seyahat süresi, Kağıthane ile İstanbul Havalimanı arası 24 dakika, Göktürk ile İstanbul Havalimanı arası 12 dakika, Tekstilkent ile İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Arnavutköy ile Beşiktaş arası 36 dakika, Başakşehir (Metrokent) ile Kağıthane arası 36 dakika olacak. 48 dakika, Küçükçekmece-Kemerburgaz arası ise 50 dakika olacak.Entegre olacağı yerler ise mevcut ve inşaatı devam eden Halkalı – İstanbul Havalimanı Metro sınırı ve Gayrettepe – İstanbul Havalimanı. Havalimanında, Marmaray ile Halkalı’da, Yenikapı – Hacıosman Metrosu ve yapacağımız Büyük İstanbul Tüneli ile Gayrettepe’de, Hızlı Tren ile İstanbul Havalimanı’nda, Bakırköy-Kirazlı-Metrokent-Kayaşehir Metrosu ile Kayaşehir’de, Bakırköy-Kirazlı’da -Olimpiyatköy “Metrosu ile Olympiaköy’de, Kirazlı-Halkalı Metrosu ile de Halkalı’da entegrasyonu sağlayacak” dedi.

EKONOMİK KAZANÇ 2 MİLYAR 639 MİLYON AVRO ÜZERİNDE OLACAK

Bakan Uraloğlu, “Halkalı-İstanbul Havalimanı metro sınırımızın otoyol bakım ve işletmesi, zaman kaybı gibi faktörlerden 20 yıllık projeksiyondaki ekonomik kazancı 2 milyar 639 milyon euronun üzerinde olacak. Projemizin ana sınır tünellerinde” 6,60 metre çapında 6 adet TBM kullanılarak toplam 55 bin araç kullanılacak. 600 metrelik sınır tünelini tamamladık. Tünellerin kaplama beton imalatlarında yüzde 99 ilerleme kaydettik, tamamlanmak üzereyiz. bitirin. İstasyon, şalt yapıları ve servis istasyonlarında inşaat çalışmalarına devam ediyoruz. Betonarme imalatlarının yüzde 98’ini tamamladık. Ayrıca istasyon ve servis istasyonlarının ince inşaat işlerinin de yüzde 60’ını tamamladık. İlerleme kaydettik. Hat tünellerinde demiryolu imalatlarının yüzde 97’sini tamamladık. Proje genelinde elektromekanik işlerde yüzde 67 ilerleme kaydettik. Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Projesi kapsamında ​​Gayrettepe-Havalimanı Projesi ile 120 bin metrekare ve 176 araç kapasiteli ortak kullanılacak. “Atölye binasını tamamlayıp 26 Aralık 2022’de açılışını yaptık” dedi.

MART 2024’TEN ÖNCE AÇILMASI HEDEFLENİYOR

Uraloğlu, “İncelediğimiz sınırımızın 24 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kesimini inşallah Mart 2024’ten önce hizmete açmak hedefiyle çalışmalarımızı haftanın 7 günü 24 saati sürdürüyoruz. Projemizin Kayaşehir istasyonuna kadar olan kısmını tamamlayacağız, Başakşehir-Kirazlı metro sınırını ve Bağcılar-Kirazlı metro hattını da tamamlayacağız. “Başakşehir-Olimpiyatköy metro hattıyla entegrasyonu sağlamış olacağız. Hattın kalan 7,5 kilometrelik kısmındaki Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve Halkalı istasyonlarını 2024 yılı sonuna kadar hizmete açmayı hedefliyoruz” dedi.

haber-cubuk.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu