Haber

Citroen Oli Retromobile 2023’te peçesini kaldırıyor

citroen1-5 Şubat 2023 tarihleri ​​arasında Paris Expo Porte de Versailles’da düzenlenecek olan Retromobile 2023’te geçmişten bugüne iddialı tasarımlarıyla yer alırken konsept otomobili Oli’yi ilk kez sergileyecek.

Oli’ye ek olarak, markanın standında Asterix ve Obelix: The Middle Kingdom sinemasından konsept savaş aracı, B2 autochenille Scarabée d’Or ve markanın geçmişinden ikonik araçlar sergileniyor.

C10’dan Oli’ye Öne Çıkanlar

citroen Eylül 2022’de tanıtılan en yeni konsept otomobil Oli, markanın herkesin günlük hayatını iyileştirmek için tasarlanmış işlevsel, elektrikli ulaşıma yönelik yol haritasını ortaya koyuyor. Otomotiv endüstrisindeki mevcut trendlerin aksine Oli, aile taşımacılığına elektrikli, hafif, fonksiyonel, kolay, çok yönlü ve uygun fiyatlı bir çözüm sunuyor.

Oli, ölçeği ve karmaşıklığı önemli ölçüde azaltarak yaşam döngüsü yönetimini iyileştirmeyi hedefliyor. Geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir malzemeler bu yaklaşımı yansıtır. Sonuç, kolaylaştırılmış uzun ömür, güvenilirlik ve satın alma kolaylığı ve gelişmiş maliyet kontrolü ile aktif bir nakliye çözümüdür. Oli ayrıca tam teşekküllü bir gezici fikir laboratuvarı olarak da öne çıkıyor. Örneğin, zekice fikirlerle dolu Oli, geleneksel koltuklardan yüzde 80 daha az modül gerektiren file arkalıklara sahip. Son derece sağlam geri dönüştürülmüş petek kartondan üretilen kaput, tavan ve bagaj taban panelleri ile de yenilikçi çözümler sunuyor. Uygulanan aktif analizler sayesinde Oli son derece hafif bir yapıya sahiptir. Sadece 1000 kg yüke sahip olan Oli, hafif yapısının avantajıyla 40 kWh kapasiteli bataryası ile 400 km’ye kadar menzil sunuyor.

benzersiz bir tasarım

citroen Oli, işlevsellik, verimlilik ve sürdürülebilirliği harmanlayan akıllı bir tasarım izliyor. Örneğin, ön cam düz ve dikey olacak şekilde tasarlanırken, küçültülmüş boyutlar daha az kütle ve daha düşük üretim maliyetleri anlamına gelir. Ayrıca yolcular güneşe daha az maruz kalıyor. Bu, daha az klima ihtiyacı anlamına gelir. Alışılmadık derecede saf bir form ortaya çıkıyor. Oli’nin Citroen ailesinin bir parçası olduğunu vurgulamak için markanın tarihinde önemli kilometre taşlarını temsil eden, tasarımlarının yanı sıra yenilikleriyle de bireylerin yaşam tarzına yön veren ikonik modeller de Retromobile 2023’te yer alıyor.

Oli, Citroen’in imza logosunun yeni bir yorumunun yanı sıra yeni, canlı bir kızılötesi imza rengiyle öne çıkıyor. Bu yeni beyaz renkle konsept otomobil çekici bir görünüm sergiliyor. Oli’yi tamamlamak ve Citroen ailesine katılımını kutlamak için stanttaki araçlar beyaz veya kırmızı olacak. Ayrıca bazı özel sportif modifikasyonlar da olacak. C4 Torpedo, Traction Avant Cabriolet ve Mehari beyaza boyanırken, 2CV’nin koltuklarında Oli’nin kızılötesi kumaşı kullanılıyor.

C4: C4, 1928’de piyasaya sürüldü ve gelişmiş süspansiyonları ve yüzer motoruyla markayı modern çağa taşıdı. Ayrıca, yolların artık oldukça engebeli ve engebeli olduğu bir çağda ender rastlanan bir konfor düzeyi sağlıyordu. Bir 1929 C4 Torpido, Retromobile 2023’te sergilenecek.

Traction Avant: Markanın bir diğer tarihi üretimi ise önden çekişli, monokok yapılı, hidrolik frenli ve dört tekerlekten bağımsız süspansiyona sahip ilk seri üretim araç olma özelliğini taşıyan Traction Avant’tır. 1934 yılında tanıtılan otomobil, döneminin en iyi dinamiklerine sahipti. Yolcularını çok rahatlattı. Bu nedenle kendisine Reine de la Route (Yolun Kraliçesi) lakabı takılmıştır. Bir 1937 Traction Avant Cabriolet, Retromobile 2023’te sergilenecek.

Konsept C10: 1956’da Fransız üretici, tasarımında deniz uçağı tekniklerini kullanan, iddialı, kompakt mimarili, çok hafif, ekonomik, teknik olarak gelişmiş bir konsept olan C10 ile adından söz ettirdi. C10 tanıtıldığında büyük ilgi gördü ve şekli nedeniyle “Su Damlası” lakabını kazandı. 1956 Concept C10 stanttaki yerini alıyor.

2 CV: Minimalist 2CV, pazar talebine yanıt olarak 1948’de geldi. Amacı herkesin arabası olmaktı. Üretimi ve onarımı kolaydı. Mevcut haliyle en ucuz arabaydı. 75 yılda sıra dışı tasarımı ve çalışma konumu ile Citroen araçlarının ideolojisini somutlaştıran efsane bir araç haline geldi. 1990 model 2 CV 6 Club Retromobile 2023’te sevenleriyle buluşuyor.

AMI 6: 1961’de tanıtılan Ami 6, 4 metreden daha kısaydı. Geniş iç hacmi ve geniş bagajı ile konforlu bir araç arayan müşteriler için tasarlanmıştır. Markanın tepkisi, devrim niteliğindeki Z-şekilli arka kısma sahip bu araç oldu. Zıt arka cam, bagaj için ek alan sağladı. 1963 Citroen Ami 6 Sedan stand için hazırlandı.

Mehari: Zeki, sıra dışı ve arkadaş canlısı Mehari, 55. yaş gününü kutluyor. Hafif, ısıl şekillendirilmiş renkli plastik gövde, çizilmelere ve basınçlı su jeti ile yıkamaya karşı dirençliydi. Kanvas tavanı ve katlanır ön camı ile maceracıların kalbini kazanmaya devam ediyor. Retromobile 2023 için beyaz bir 1972 Mehari hazırlandı.

CX: Akıcı, şık ve son derece aerodinamik tasarımı, geniş cam yüzeyleri ve içbükey arka camı ile CX, 1974 yılında üstün konfor seviyesiyle öne çıktı. Ergonomik kontrolleri ve fütüristik ön paneli hilal şeklinde bir araya geldi. CX, başarısını 1975’te “Yılın Otomobili” seçilerek tescilledi. 1989 CX Prestige Phase II, Citroen standında.

B2 otomatik şönil

17 Aralık 1922 ile 7 Ocak 1923 arasında Citroen’in Autochenille B2’si Sahra’yı geçen ilk araba oldu. Bu tarihi başarının 100. yıl dönümü anısına, Birinci Dünya Savaşı öncesi araç standında Scarabee d’Orun’un bir kopyası sergileniyor.

Galya’da inşa edilen 2CV’den ilham alan konsept savaş arabası

Masif meşe gövdesi, Lutetia kanvas tavanı, geri dönüştürülmüş kalkanlardan yapılmış jantları, yaban domuzu göbeği süspansiyon sistemi, büyülü ateşböceği farları ve efsanevi 2CV’den ilham alan genel tasarımıyla Guillaume Canet tarafından sürülen bu cesur konsept otomobil Türkiye’de piyasaya sürülecek. Yine vizyona girecek olan Asterix & Obelix: The Middle Kingdom filmi için Citroen tarafından tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Citroen ve Asterix, marka ile yapımcılar Pathe, Tresor Films ve Editions Albert Rene arasındaki ortaklık sonucunda Fransız kültürünün iki efsanesini bir araya getiriyor.

Bunları biliyor musun?

• C10 prototipinin kompakt mimarisi nedeniyle bagaja yalnızca ince bir stepne sığabiliyordu. Bu tür süreksiz stepne, çok daha sonra modern arabalara tanıtıldı.

• C10 prototipinin gözyaşı damlası versiyonu daha sonra efsanevi DS ve SM modellerinde yeniden kullanıldı.

• Traction Avant, rakipleriyle karşılaştırıldığında, “Traction Avant merkezkaç kuvvetini yumuşatır” sloganıyla bir reklam kampanyasına ilham veren etkileyici yol tutuşuna sahipti.

• 2CV’nin teknik özellikleri Fransa’da yapılan saha çalışmasından elde edilen verilerle belirlenmiştir. Citroën, 10.000’den fazla kapsamlı anketle muhtemelen ilk büyük ölçekli pazarlama çabasını gerçekleştirmiştir.

• DIRAVI (VariPower veya güç destekli geri vitesli hidrolik direksiyon) ile donatılan CX’in direksiyon simidi, araç hareketsizken bile düz konuma dönüyordu.

www.citroenorigins.com

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu